Извјештај о полуфиналном такмичењу Међународног квиза „Немањићи“

Тема:“Страдање Срба  у 20.вијеку“ ,одржаног од 16.до 19.5.2023. у Бањој Луци.

У полуфиналном такмичењу учествовали су девет екипа из Републике Српске и Србије,те пет екипа из Дијаспоре ,тј. три екипе из Мађарске,једна екипа из Хрватске(Вуковар) и једна екипа из Шведске

Међу такмичарима је била екипа “ Андрићевци 2“ из наше школе.

Први дан,16.5.2023.

Окупљање екипа око 17 часова (поједине екипе су касниле због проблема у путу) у хотелу „Видовић“ у Бањој Луци те смјештај истих у хотелу.

Свечано отварање такмичења у 19 часова ,гдје су наступили са текстом везаним за тему Страдања српског народа у 20.вијеку,коју су представили ученици наше школе : Ђорђе Адамовић,Ана Шушњар и Вања Бајић,екипа Андрићевци 1 ,која није успјела ући у полуфинале.

Након тога је извлачен жријеб за полуфиналисте,гдје је наша екипа“ Андрићевци 2“ била извучена у другом полуфиналном такмичењу.

Након извлачења је била вечера и слободно вече за учеснике.

Други дан,17.5.2023.

Након доручка са почетком у 8:30 часова је било финално такмичење за Дијаспору (они су имали само финално такмичење),гдје је екипа из Вуковара однијела побједу.

Након тог такмичења,у 9:30 часова почиње прво полуфинално такмичење за домаће екипе,из које је као побједник и први финалиста изашла екипа „Светосавци“ из Модриче.

На првој полуфиналној утакмици је био присутан и директор Републичког педагошког завода господин Предраг Дамјановић

У другом полуфиналном такмичењу као други финалиста је изашла наша екипа „Андрићевци 2“ из Бањалуке.

Такмичења су завршила у 13 часова,а финално је заказано у 15 часова.

У 13 часова нам се придружила госпођа Добрила Кукољ из Удружења Јасеновац,преживјели свједок јасеновачког логора која је учесницима Квиза испричала потресну своју причу о страдањима нашег народа у том злогласном логору.

Пауза за ручак 14:10-15:00 часова.

15:00 часова: Наставак финално такмичење домаћих екипа :“Светосавци“ из Модриче и „Андрићевци 2“ из Бањалуке ,а нашу екипу су дошли да подрже директор наше школе госпођа Жељка Опачић и екипа „Андрићевци 1.“

Побједник је била екипа „Светосавци“ из Модриче,а наша екипа је заузела одлично друго мјесто у такмичењу.

Након завршених такмичења ,учесници су имали слободно вече за разгледање града и слободне активности.

Трећи дан,18.5.2023.

Након доручка у 8;15 часова сви учесници су кренули на излет аутобусима прво према Доњој Градини ,гдје нас је дочекао виши кустос Музеја у Доњој Градини, Дејан Мотле,са којим смо обишли стратишта те Музеј са експонатима и гдје нас је детаљно упознао о страхотама и мучењима нашега народа у Логору смрти Јасеновац и губилиштима у Доњој Градини.

Сљедећа станица је била мјесто Драксенић гдје је учеснике дочекао Парох Драксенићки који нас је упознао са злочином који су усташе починиле у старој цркви у Драксенићу јануара 1942.године и испричао потресне сцене тога незамисливог злочина ,што је оставило дубок утисак на све .

У повратку смо отишли у манастир Моштаница,гдје смо били примљени од сестринства тог манастира и упознали се са историјатом тог многострадалог и више пута рушеног,па обнављаног, манастира.

По повратку у 16 часова,предах за учеснике у хотелу и припрема за свечано уручење награда.

18:00 часова,Свечана додјела награда којој присуствао и помоћник директора наше Школе ,господин Александар Стојановић.

Уз кратки умјетнички програм који је извео побједник Свјетског првенства и првак на хармоници са Музичке Академије Бања Лука, додјељена су награде и признања од стране Организационог одбора побједницима и свим учесницима полуфиналног такмичења.

За све наставнике и вође екипа приређена је, након додјеле награда,пригодна вечера и дружење у Свечаном салону хотела ,а екипе су имале слободну вече и ,такође,дружење.

Четврти дан,19.5.2023.

Послије доручка и краћег обиласка центра града сви учесници су у 10:00 часова били на пријему у Скупштини Града Бања Лука,гдје је предсједник Скупштине Града ,господин Љубо Нинковић уприличио пријем за учеснике,а присутан је био и директор Републичког педагошког завода господин Предраг Дамјановић,те су уз пригодна обраћања истакли значај овог пројекта Квиза „Немањићи“,као и обећали подршку у будућем раду.

Након завршетка пријема,учесници су кренули ка хотелу и својим возилима спремни за повратак у своје средине ,носећи са собом лијепе успомене и љубазност становника нашег града,што су сви посебно истакли ,а на шта као домаћа екипа, можемо бити поносни,као и успјех који смо остварили.